Olen nelikymppinen nainen tutustumassa itseeni, elämääni ja kaikkeen mikä siihen liittyy.
Lempeydellä, rakkaudella ja pakottamatta pyrin oppimaan uutta ja elämään tasapainossa.
Tämä blogi on ihmisen matkaa omaan itseensä ja tänne mahtuu kaikki mikä elämässä on.
Elämässä pinnalla tällä hetkellä oleminen kehoni kanssa.
Jalat meni alta jouluna 2012 ja laihdutus ja kunnon kohottaminen alkoi tammikuussa 2013.
Vuodessa kunto koheni hurjasti ja paino tippui reilut 10 kg.
Matka jatkuu normaalipainoon ja parempaan kuntoon...

tiistai 14. tammikuuta 2014

Testipuuro

Olen jumissa, oikeasti. Viime tiistaista asti, eli viikon verran on vasen hartia vaivannut oikein urakalla. Vaikka kuinka olen työstänyt tuota hartiaa niin aina kun en keskity siihen kunnolla, se vetää kireälle. Ensiapuna olen käyttänyt kylmää, kuumaa, buranaa, venyttelyä.. Eilen fustrassa pt sanoi että nyt se on rauhoittunut sen verran että hierojalle lomps, jotta sen voisi nyt hieroa rauhalliseksi. Hieroja onkin varattu torstaille. 

Paino tipahti parissa päivässä muutaman kilon, eli puolet tuosta nousseesta painosta oli tullut "oikeaa" ja puolet oli sitten sitä nestettä kaikesta suolaisesta mitä on tullut syötyä. Niitä ja loppuja miinustettavia kiloja kohti siis tänä vuonna.. ja parempaa lihas- ja yleiskuntoa!

Tänään vihdoin rohkenin tehdä SEN puuron josta niin paljon puhutaan. Eli kaurapuuro raejuustolla. Peruskaurapuuro eli 1 dl puurohiutaleita ja 2,5 dl vettä ja kun valmis niin lisäsin reilusti tuota raejuustoa. Ylläri oli melkoinen kun huomasin että joo, tämähän on ihan syötävää. Omalla tavallaan hyvää, kevyen ja pehmeän tuntuista. Sekä puuron että raejuuston oma maku pääsi esiin. Tähänhän voisi lisätä vielä marjoja jos haluaisi jotakin makeaa lisäksi. Mutta toimii oikeasti siis näinkin! 


Olin jo kerennyt muutaman lusikallisen ottaa ennen kuin muistin kuvata... 

Ja söin tämän siis lounaana, aamulla kun tulee syötyä edelleen sitä shoothieta. Ja mulla on hyvä lämmin ja energinen olo mikä on tärkeää kun ulkona on -15 astetta. Ei ollenkaan sellainen väsynyt ja lösähtänyt olotila. Suosittelen siis kokeilemaan!


5 kommenttia:

  1. Monta kertaa olen samaa raejuusto-puuroa olen ajatellut tekeväni monta mutten kuitenkaan ole saanut aikaseksi, jotenkin tuntuu että kaurapuuro+raejuusto ei voi olla syötävää. Mutta ehkä nyt sitten joku päivä. Kaivoin yleiskone-tehosekottimen esille ja ajattelin joku päivä kokeilla smootien tekoa kun kauppareissulla eräs tuttava kertoi nauttivansa miehensä kanssa sen joka aamu - ja sitä en ihan oikeesti olis uskonut.
    Täälläkin on tullut plussaa suurinpiirtein kait saman verran kuin sullekin..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Puolet niistä plussista lähti onneksi helposti pois ;-) Se on jännä juttu miten minäkin mielsin ton kaurapuuron ja raejuuston yhdistelmän kuten sinäkin "ei voi olla syötävää" ja kuinka se sitten olikin.

      Meillä myös mies syö mun kanssa sen aamusmoothien ;-)

      Poista
  2. Ja minä olen syönyt teillä, hyvää oli. Pari päivää sitten kaivoin koneen esille kaapista ja tein ekan aamusmootin, mustikkaa, mansikkaa, rahkaprk ja valion mansikkakeittoa. Tuli ihan syötävää - vielä toiseenkin kertaan, meille molemmille.
    mulla jäikin tuonne aiemmin laittamatta lähettäjä mutta nyt on sama, kuten kait ehkä arvasitkin
    äiti

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ollu ihan varma vaikka epäilinkin... :-D Mä muuten tykkään laittaa sen banaanin myös sinne smoothieen, se tekee siitä jotenkin mukavan pehmeää..

      Poista
    2. Mielessä oli mut kun meillä ei ollut. Banaanit ei nyt oikein ole maistuneet kun muistan miten hyviä ne oli kun Hannulla vierailtiin. Mutta vastedes nyt sitten ostan smootibanaaneja.. t äiti

      Poista