Olen nelikymppinen nainen tutustumassa itseeni, elämääni ja kaikkeen mikä siihen liittyy.
Lempeydellä, rakkaudella ja pakottamatta pyrin oppimaan uutta ja elämään tasapainossa.
Tämä blogi on ihmisen matkaa omaan itseensä ja tänne mahtuu kaikki mikä elämässä on.
Elämässä pinnalla tällä hetkellä oleminen kehoni kanssa.
Jalat meni alta jouluna 2012 ja laihdutus ja kunnon kohottaminen alkoi tammikuussa 2013.
Vuodessa kunto koheni hurjasti ja paino tippui reilut 10 kg.
Matka jatkuu normaalipainoon ja parempaan kuntoon...

torstai 2. toukokuuta 2013

Heikotusta & pyörrytystä ja helpotusta

FitFarmin dieettihän on vähähiilihydraattinen, ja siihen kuuluu "tankkauspäivä" kahden viikon välein. Itselläni tasan viikko alkamisesta eli vapunpäivänä alkoi huipata oikein kunnolla, samaan aikaan oli tosi huono olotila. Mietin että mitähän tämä oikein, mutta jatkoin - ja vapunpäivä oli hyvä päivä olla vaakatasossa paljonkin. Mutta kun sama alkoi tänään uudestaan kauppareissulla mukaan tarttui kauraleipää ja banaania. Kotona söin kolme palaa leipää ja banaania ja vielä pojan tuoman munkinkin. (koko vappu ilman munkkeja - oisitte nähnyt pojan ilmeen kun pyysin häneltä munkkia, sanoi että "jos tosiaan syöt sen niin tottakai saat") Maitolasin kanssa alas ja kas - olo alkoi heti helpottamaan!

Vähän nyt tuntuu että dieetti on minulle liian vähähiilihydraattinen. Jokaisen keho on omanlaisensa, tuolla ryhmäkeskusteluissa jotkut ovat sanoneet että heille tuossa on liikaa hiilihydraattia..

Joten katselen.. Hampaat irvessä en suostu huonossa olossa olemaan, mulla on kuitenkin niin pitkä matka vielä edessä, ja loppuelämän juttuja olen opettelemassa. Lempeästi, rakkaudella ja kunnioituksella kehoani kohtaan tässä olen liikkeellä.

Paljon olen jo nyt oppinut tuolta, ykkösinä mainitsen sen suolan ja rasvan joita olen syönyt varmasti ihan liian vähän. Jahka mun työt antaa periksi niin alan katselemaan niitä treenejä ihan uudella tavalla.


4 kommenttia:

  1. Karpatessa tulee se heikko olo kun elimistö on hämmennyksissä kun ei enää saa hiilareita. Ja muistaakseni se ei kestä kovinkaan kauaa, ei ainakaan kolmea päivää. Ja sitten sitä energiaa riittää vaikka muille jakaa. Mutta tuo ei toimi enää mun iässä. Kokeilin toissakesänä.
    Löydät varmasti itsellesi sopivan tavan hiilareitten kanssa, onhan sinulla taustajoukot joilta voi kysellä.
    Tsemppiä eteenpäin.

    VastaaPoista
  2. Jaksa vaan Leena Fitfarmilla juuri ohjeiden mukaan ja ÄLÄ UNOHDA SUOLAA!!! käytä merisuolaa isoina kiteinä, niitä saat alas vaikka "pillerin" tapaan veden kanssa, se olo helpottaa aivan varmasti!! Nyt tsemppiä kovasti!!! ja onnea tähän astisista saavutuksista, upeaa!!! -ex karhulan jumppa-maire ;)-

    VastaaPoista
  3. Lauantai-illan ratoksi laiton pienen haasteen.
    http://hyvantuulenblogi.blogspot.fi/2013/05/valtava-tilitys-ja-tietoplajays-minusta.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos emäntä, kävin lukemassa. Mutta juuri nyt en vaan jaksa.. ehkä joku kerta!

      Poista