Olen nelikymppinen nainen tutustumassa itseeni, elämääni ja kaikkeen mikä siihen liittyy.
Lempeydellä, rakkaudella ja pakottamatta pyrin oppimaan uutta ja elämään tasapainossa.
Tämä blogi on ihmisen matkaa omaan itseensä ja tänne mahtuu kaikki mikä elämässä on.
Elämässä pinnalla tällä hetkellä oleminen kehoni kanssa.
Jalat meni alta jouluna 2012 ja laihdutus ja kunnon kohottaminen alkoi tammikuussa 2013.
Vuodessa kunto koheni hurjasti ja paino tippui reilut 10 kg.
Matka jatkuu normaalipainoon ja parempaan kuntoon...

keskiviikko 15. toukokuuta 2013

Aika lähteä liikkumaan jälleen

Pahin työsuma on jälleen tältä keväältä hoideltu,
nyt on aikaa keskittyä jälleen tähän projektiin paremmin.
Eilen kaupunkireissulla hankin lisää treeniliivejä ja paitoja. 
Uudet housut tilasin netistä,
ihka uudet lenkkarit ja juoksuvyö urheiluliikkeestä
josta liikuntakeskukseni kautta saan alennusta.

Vähän jännittää, 
lenkille lähtö on tarkoittanut ennen mulle
ihan vain kävelyä.

Koiruliinit lähti mukaan,
välillä hölkkäillen
ja sitten kun keuhkoissa ei ilma enää liikkunut
niin vähän kävelyä
kunnes jälleen jaksoin.

Koirat jaksoi paljon paremmin kuin mamma :-)

Mutta tuli taajamamerkillä asti käytyä,
pitänee mitata matka joskus.
Veikkaan että 4,5 km?
Aikaa meni 50 min.


Olen erittäin tyytyväinen hankintoihini.
Jopa unohdin välillä että minulla oli uudet kengät.
Vesipullo matkassa oli ihan välttämätön,
ja sen paikka oli täydellinen.

Kotona aamusmoothie,
mustikka-mansikka-banaani
rahkalla tietysti
kera aloeveran, tyrnin ja karpalon.

6 kommenttia:

  1. Vai että juoksukipinä on iskenyt. Uskomatonta, sitä en olis oikeastaan ikinä sinusta uskonut. Hienoa, upeeta.

    Mä ostin treenivaatteet halpisjuttuja kun aattelin että kohta ne on isoja ja ne olikin isoja jo heti vaikka kaupassa tuntui sopivilta. Ei muuta kun ompelukone rullaamaan ja kuminauhaa vyötärölle.
    Uudet lenkkarit ostin joku aika sitten ja tänään kävin teettämässä niihin pohjalliset.
    Jalkapöytäni kun kipeytyy ja sitten jalat väsyy muuten tosi helposti, toivottavasti niistä pohjallisista on apua. Ainakin salikengissä ne tuntuu hyvälle.
    Fyssarilta sain myös hyviä ohjeita miten jalkapöydän lihaksia kuntoutetaan. Sitä tietoa olen yrittänyt saada jo pidemmän aikaa mutten ole ymmärtänyt hakea oikeasta osoitteesta.
    Kokeilin myös "keinukenkiä". Ne maksaa kyllä ihan mansikoita mutta on nyt kyllä harkinnassa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on keinukengät, mutta niitä ei ole tullut käytettyä :-( Oiskohan sun kokoa? Toi jalkapöydän lihasten kuntouttaminen, siitä ois kiva kuulla lisää kun ensi kerran nähdään.

      Ja hei, en ois uskonut itsekään tätä..kai. Jossain sisimmässäni on se maratoni aina ollut. Tiedä sitten pääsenkö siihen ikinä, mutta kokeiltava on. Mun keho ei varsinaisesti ole mikään juoksijan keho, mutta juokseminen (tai niinkun mun tapauksessa hölkkääminen) on kuitenkin sellainen kuntoa tosi hyvin kohottava juttu jota kyllä haluaisin tehdä.

      Pari tuntia lenkin jälkeen taisi hormonit hyrrätä siihen tahtiin että olin ihan pirteä. Nyt kello on kuusi illalla ja olen ihan poikki.. kehossa tuntuu että jälleen on yksi raja rikottu. Olo on kun jyrän alle jäänyt..

      Poista
  2. Mun koko on 39 - 40. Sulla taitaa olla numeron pari pienempi. Jalkani on "kasvanut" vanhemmiten kun on holvi madaltunut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, pitäisi aina käyttää sellaisia kenkiä joissa tuo holvin tuki on. Kiva älytä sekin näin vanhemiten :-( Tosin nyt on havaittavissa jalan hienoista pienentymistä.. ne keinukengät taitaa olla kokoa 39.

      Poista
    2. Mä voisin kokeilla niitä sun keinukenkiä. Jos et todella ite käytä niin voisin ostaa ne sulta. Ajattelin aina silloin tällöin sauvailla tuonne kuntosalille ne jalassa. Koskahan nähdään, viimeistään kait siinä heinäkuun alkupuolella.

      Poista
    3. Heh, heinäkuun alku kuulostaa hyvältä ;-) Mulla on niiden keinukenkien kanssa nimittäin sellainen ongelma että mua alkoi pyörryttämään niiden kanssa kävely. Harmi sinänsä sillä ne oli kalliit ja nyt siis käyttämättöminä. Lisäksi niiden paras hyöty tulee varmaankin asfaltilla eikä hiekkateillä.. Oispa kiva jos ne sulle kävis!

      Poista