Olen nelikymppinen nainen tutustumassa itseeni, elämääni ja kaikkeen mikä siihen liittyy.
Lempeydellä, rakkaudella ja pakottamatta pyrin oppimaan uutta ja elämään tasapainossa.
Tämä blogi on ihmisen matkaa omaan itseensä ja tänne mahtuu kaikki mikä elämässä on.
Elämässä pinnalla tällä hetkellä oleminen kehoni kanssa.
Jalat meni alta jouluna 2012 ja laihdutus ja kunnon kohottaminen alkoi tammikuussa 2013.
Vuodessa kunto koheni hurjasti ja paino tippui reilut 10 kg.
Matka jatkuu normaalipainoon ja parempaan kuntoon...

maanantai 13. elokuuta 2012

Kehonkoostumus mittaus & Lihakuntotesti 2 ja treeniohjelma

Olen siis noin vuosi sitten käynyt ensimmäisen kerran kehonkoostumusmittauksessa ja lihaskuntotestissä. Olin silloin todella huonokuntoinen, mutten kuitenkaan huonokuntoisimmillani sillä olin aloittanut vesijuoksun joitakin kuukausia aiemmin. Ensimmäisellä kerralla en edes jaksanut tehdä puolta minuuttia etunojapunnerruksia, nyt nykäisin niitä 14 joka on minulle aika makee juttu.

Käytännössä kaikissa osa-aluissa on tapahtunut petraantumista, vatsat joita olen erikseen harjoittanut ja -jostakin kumman syystä myös selkälihakset- ovat nyt sitten taulokoiden mukaan erinomaisia. Näissä tulokset ovat puolet parempia kuin vuosi sitten. Jalat hyvässä kunnossa ja käsivoimat (ne pirun punnerrukset) keskimääräisessä kunnossa. Puristusvoimat käsissä myöskin erinomaisia.

Kehon koostumus sitten.. rasvaa on paljon, ripauksen vähemmän kuin vuosi sitten. Aineenvaihdunnallinen ikäni edelleen + 15 vuotta oikeasta iästäni enemmän, eli toimii hitaasti. Sisäelinten ympärillä oleva rasva sitten taas on vuodessa tipahtanut sinne normaalin ylärajan alle, rimaa hipoen mutta kuitenkin. Joten alttius sairastua sydän ja verisuoni tauteihin yms. on normaalin ihmisen rajoissa mikä on itselleni ihan huippujuttu. Terveyttä arvostan vain niin paljon enemmän kuin hoikkaa uomaa.

Sain nyt myös sitten sen treeniohjelman veteen. Se on tehty kuulemma virallisia lyhenteitä käyttäen, ja ensimmäisellä silmäyksellä näytti täysin käsittämättömältä. Tein ohjaajan katsellessa toisen treeneistä (niitä on siis kaksi) ja 900 m hujahti kyllä tosiaan ihan tosta vaan kun oli kaikenlaista vaihtelua. Kaikkein vaikein oli 50 m RU KV joka tarkoitti 50 metrin rintauintia käsivedoilla niin että lauta/ paino / kellukkeen perkele oli jalkojen välissä. Käytännössä se tarkoitti sitä että kun tuo kelluke veti jalat pintaan niin pää on veden alla. Siinä saa kädet kyytiä jotta pääsee pinnalle välillä happea haukkaamaan.

Toinen treeni joka on vielä kokeilematta on sykettä nostava, joten siinä intervalleja jotka tehdään niin kovaa kun vain päästään. Tuon toisen ohjelman pituus on sata metriä enemmän, eli kilometrin verran. Sitä sitten testaamaan loppuviikosta..

Mulla on sellainen olo kun mulla olisi ihan uusi lelu, tai jotain muuta erityisen ihanaa kun olen nämä treenit saanut itselleni. Ja tälläistä sen mun mielestä kuuluu ollakin, liikkumisen. Kivaa ja hauskaa pakottamatta.

Paljon on myös itselleni merkitystä sillä että tämä "testaajamittaajaohjelmantekijä" joka on hallilla töissä on erityisen mukava ja läsnäoleva ihminen. On jotenkin niin kiva ja helppo mennä noihin juttuihin kun tietää että saa lämpöisen ja asiantuntemusta täynnä olevaa testausta, ohjelmaa, ohjeita mitä nyt milloinkin. Muhun ei vetoa tippaakaan kyllästynyt puolihuolimattomasti keskittyvä ihminen sellaisissa jutuissa jotka koskee mua itseäni. Joten kiitos vain M jos satut lukemaan tätä - olet huipputyyppi! Jos kaltaisiasi olisi enemmän ei maailmassa olisi ollenkaan näin paljon ongelmia :-)

Halli-ihana:
Armas puolisoni oli mukana mittauksessa ja testissä ja teki ne myös. Oli tosi kiva olla puolison kanssa tuolla, hän kävi kurkkaamassa "minun maailmaani" jossa ei ole aiemmin vieraillut.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti