Olen nelikymppinen nainen tutustumassa itseeni, elämääni ja kaikkeen mikä siihen liittyy.
Lempeydellä, rakkaudella ja pakottamatta pyrin oppimaan uutta ja elämään tasapainossa.
Tämä blogi on ihmisen matkaa omaan itseensä ja tänne mahtuu kaikki mikä elämässä on.
Elämässä pinnalla tällä hetkellä oleminen kehoni kanssa.
Jalat meni alta jouluna 2012 ja laihdutus ja kunnon kohottaminen alkoi tammikuussa 2013.
Vuodessa kunto koheni hurjasti ja paino tippui reilut 10 kg.
Matka jatkuu normaalipainoon ja parempaan kuntoon...

torstai 23. elokuuta 2012

Uintitreenit syksy 2012

Uintitreenini ovat tälläisiä:

UINTITREENI 1

  • AV 200 m OV
  • RU POT 100 M (lauta)
  • 100 m SU
  • 100 m VU pot (lauta)
  • 100 m RU
  • 50 m RU KV (lauta polvien välissä)
  • 50 m RU kovaa
  • 200 m LV OV
yhteensä 900 m


UINTITREENI 2 

  • 200 m AV OV
  • 5 x 50 m RU niin kovaa kuin pääset, tauko 45 s
  • 100 m PAL RU
  • 5 x 50 m VU POT niin kovaa kuin pääset, tauko 45 s
  • 200 m LV OV
yhteensä 1000 m

AV alkuveryttely
RU runtauinti
POT potkut
SU selkäuinti
KV käsivetoja
LV loppuveryttely
OV omavalintainen laji
PAL palauttava
VU vapaauinti / krooli

Nämä uintitreenit mulle on tehnyt Mirka Karhulan uimahallilta, sama henkilö joka tekee mulle lihaskunto- ja kehonkoostumusmittaukset. 

Ykkösen olen tehnyt kaksi kertaa ja kakkosen kerran, ja tuntuu että nämä on just hyvät. Eli ei mitenkään helpot minulle mutta mahdolliset. Tunnen todellakin uineeni näiden jälkeen. Molemmissa on ns helppoja kohtia ja sitten sellaisia että o-ou.. 

Eilen hallilla yksi nainen katsoi ohjelmiani ja sanoi että "mulla on tälläset ollut joskus kahdeksan vuotiaana". No, mä olen 40 mutta tilanteemme on aivan eri. Olen liikkumisen kanssa lähtenyt liikkeelle puolitoista vuotta sitten aivan nollasta, ja opin uimaan vasta joitakin viikkoja sitten. Minulle se että kykenen uimaan nämä on huippujuttu, kertakaikkiaan upeaa. Se että mulla on olemassa treenit jotka on tehty minulle itselleni on jotakin mitä en olisi koskaan kuvitellut omaan elämääni kuuluvan. Se että jopa pystyn ne tekemään on jotakin mikä olisi tuntunut ihan utopialta jos olisin osannut edes kuvitella jotakin tälläistä.. 

On aivan huippua että tälläisellä tavallisella tallaajalla on täällä tälläisiä mahdollisuuksia. Uimahallillani on uskomattoman hyvät palvelut ja mahdottoman mukavat ohjaajat jotka oikeasti auttavat, neuvovat, vinkkaavat.. Mahdollisuus on saada omia treenejä, kuntosalille tai veteen kuten itselleni, puoli-ilmaisia jumppia (1,20e / kerta), välineitä ja noita lihaskunto- ja kehonkoostumusmittauksia. Kaiken lisäksi vakikävijälle kuten minulle on tarjolla puolen vuoden tai vuoden rannekkeita jotka ovat hyvin edullisia. Kerta käynnin hinnaksi ei jää juuri mitään.. Laskin juuri että tämän harrastukseni hinta on vain noin 500 - 600 euroa vuodessa, sisältäen sisäänpääsyt, jumpat, uimalasit ja uikkarit. Laskematta jätin bensat jota hallille surruttelu kuluttaa kiitettävästi sillä matkaahan mulla on edes takaisin yhteensä noin 30 km, sekä esim. kierroslaskumittarin joka ei ole ihan välttämätön. 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti