Olen nelikymppinen nainen tutustumassa itseeni, elämääni ja kaikkeen mikä siihen liittyy.
Lempeydellä, rakkaudella ja pakottamatta pyrin oppimaan uutta ja elämään tasapainossa.
Tämä blogi on ihmisen matkaa omaan itseensä ja tänne mahtuu kaikki mikä elämässä on.
Elämässä pinnalla tällä hetkellä oleminen kehoni kanssa.
Jalat meni alta jouluna 2012 ja laihdutus ja kunnon kohottaminen alkoi tammikuussa 2013.
Vuodessa kunto koheni hurjasti ja paino tippui reilut 10 kg.
Matka jatkuu normaalipainoon ja parempaan kuntoon...

perjantai 8. helmikuuta 2013

Kolmas viikko

Kolmas viikko meneillään ravinnon ja liikunnan tutkimusmatkan aktiivi- vaihetta. Hyvältä tuntuu, paljon paremmalta kuin alkuksi. Alussa olin todella väsynyt ja kaikki oli niin kovin uutta, että olin aika sekaisinkin. Tein ja toimin vain välttämättömimmät, olin jopa töistä tauolla kun halusin keskittyä siihen mitä nyt olen oikeasti tekemässä.

Aimmin liikkumaan alkamiseni sujahti arkeeni niin helposti, kuin olisin laskeutunut lämpimään veteen (vaikka oikeasti hallissa se vesi tuntuu ensimmäisen hetken ajan aika kylmältä, joka ikinen kerta) mutta nyt kävelin suoraan sellaiseen myllyyn että siinä ei ihan sanoja sille heti löytynyt.

Olen syönyt viimeiset vuodet suht koht terveellisesti, mutta rajoittamatta millään tavalla minulle tyypillistä iltaherkuttelua tai laskematta syömääni määrää millään tavalla. Seurauksena on ollut se että kunto on kohonnut hiljalleen liikkumisten myötä ja olo on ollut parempi, mutta paino -jota minulla on reilusti ylimääräistä ja joka alkaa haitata terveyttäni- on pysynyt muutaman kilon heilahtelua huomioimatta paikallaan.

Minussa sikisi mielenkiinto isompaa mullistusta kohtaan. Sellaista jossa olisin tiukempi ravintoa kohtaan, sekä lisäisin liikkumista ja nimenomaan hakisin liikkumiselle uuden ulottuvuuden eli siirtyisin ainakin osittain kuivalle maalle. Uimisesta en halua luopua, vesi on minun elementtini ja nyt kun osaan uida niin se on entisestään ihanampaa..!

Se mitä teen juuri nyt on ruokavalio joka perustuu siihen että syön usein, kevyesti ja terveellisesti huomioiden liikkumiseni. Sillä liikuntaa riittää..

Sunnuntai, maanantai ja keskiviikko ohjatut tunnit, bootcampia ja vaihtelevia lajeja. Lisäksi kun kerran olen salilla otan tunnin jälkeen viimeisetkin voimat juoksumatolla kävellen intervalleja. Olen salaa rakastunut juoksumattoon, mitä en olisi uskonut ennen kuin kokeilin..

Tiistai ja torstaisin pyrin uimaan sen kilometrin ja sen jälkeen on vesijumppa.

Koska vähintään yksi vapaapäivä pitää olla jotta jaksaa, niin yksi päivä olisi vielä... ja eilen sain kuntosaliohjelman. Tuo ohjelma on juuri minulle tehty ja sen teki PT jonka peruskoulutus on fysioterapeutti, ja hän teki ohjelman jossa koko keho pääsee töihin, kuitenkin niin että pää paino on huonossa selässäni. Jospa tuo ryhtini oikenisi? Salillamme PT;t ovat nimenomaan Fustra- personal trainereita, joten se fustrakin varmaan tulee tutuksi ja auttaa ennestään selkääni.

Ihan mielenkiintoista miten tämä päiväohjelmani tässä tulevaisuudessa oikein rakentuu. Kehoni yleiskunnosta muuten puhumattakaan, sillä tämä tehovuosi kehoni kanssa on vasta aluillaan.

Olin vuonna 2010 mielestäni kouluarvosainossa 0 kuntoni kanssa. Pari vuotta uimahallilla on hilannut minut sinne neloseen. Ja parin viikon jälkeen tuntuu kuin olisin harpannut sinne 4,5 asti. Tavoite on että 50 viikon päästä voisin olla siellä 8 joka on minulle varmasti juuri riittävä, varsinaiseksi urheilijaksi en aio ollenkaan.

Hyvältä tuntuu tähän mennessä kaikenkaikkiaan.




2 kommenttia:

  1. Hyvän näköisiä nuo rahkasalaatit. Tuon tonnikalasalaatin taitaisin kyllä jättää väliin.

    Mukava kun alat löytään liikuntarytmin ja kuntosalin.

    Minulla on kyllä oma nimimerkkikin mutten osaa sitä käyttää.. t äitimamma

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No, mikäs tonnarissa on vialla? On mulle niin herkkua..

      Poista