Olen nelikymppinen nainen tutustumassa itseeni, elämääni ja kaikkeen mikä siihen liittyy.
Lempeydellä, rakkaudella ja pakottamatta pyrin oppimaan uutta ja elämään tasapainossa.
Tämä blogi on ihmisen matkaa omaan itseensä ja tänne mahtuu kaikki mikä elämässä on.
Elämässä pinnalla tällä hetkellä oleminen kehoni kanssa.
Jalat meni alta jouluna 2012 ja laihdutus ja kunnon kohottaminen alkoi tammikuussa 2013.
Vuodessa kunto koheni hurjasti ja paino tippui reilut 10 kg.
Matka jatkuu normaalipainoon ja parempaan kuntoon...

tiistai 26. maaliskuuta 2013

Kevyet 10 viikkoa

Kevyt Sankari on viimeisellä viikolla ja mietin mitä olen kokonaisuutena tästä jaksosta saanut itselleni. Versinaisestihan en ehtinyt alussa oikeastaan miettiä mitä haluaisin, koska ilmoittauduin tähän niin että koko hommahan alkoi ikäänkuin samaan aikaan. Nyt täytynee tehdä ihan lista..

- Liikunta kuivalla maalla ei tunnu enää kaukaiselta ajatukselta, eikä ahdistavalta. Jollain kummallisella tavalla hikeen & hengästymiseen on jo tottunut. Ja itse asiassa hetkittäin se on tuntunut jopa erityisen riemastuttavalta, varsinkin kun huomaa niitä edistymisen askelia..

- On ollut huikeaa huomata kuinka kunto kasvaa, kun se alussa oli todellakin ihan onneton. Ensimmäisen tunnin jälkeen tuli kyyneeleet silkasta väsymyksestä. Nyt ei ole enää itkettänyt vaikka istumaan tuntien jälkeen onkin ollut erityisen mukava päästä.

- Kuvittelin aiemmin että mulla on tooosi huono tasapaino, nyt olen oivaltanut että mulla on ollut ennen kaikkea tooosi huonot lihakset, hankalahan niillä on ollut mitään kannatella. Juuri eilen onnistuin ensimmäistä kertaa venyttämään etureittä toisen jalan ollessa yksin maassa - ilman tukea seinästä!

- Ihan BEST porukkaa mun kanssa tässä jutussa, pukuhuone huumori on kukkinut ja ihan selvästi olemme aktiivisempien kanssa ryhmäytyneet hieman.

- Nyt omien tuntien jälkeen uskaltanee noille yleisillekin tunneille.

- Olen huomannut että mä oikeasti kykenen kieltäytymään herkuista eikä se ole ollut edes kovinkaan vaikeaa!

- Olen oppinut lomottamaan vettä pitkin päivää..

- Olen oppinut yhdistämään ravinnon & liikkumisen niin että osaan syödä oikealla tavalla oikeaan aikaan jotta jaksan eikä massu pullota.

- Paino on tippunut mukavasti, ihan en taida yltää tavoitteeseen mutta se jäänee niin vähän vajaaksi ettei edes harmita. Jotenkin niin paljon tärkeämpää on ihan se keventynyt olotila!

- Tämä on ollut hyvä alku tälle vuodelle!



p.s. Se tavoite painon pudotus oli 10 kg jonka laitoin alussa mielestäni ihan liian kovaksi, aika hauska huomata että kyllä se paino vaan oikeasti ainakin tässä alussa tippuu tosi helposti. Olisin varmaankin voinut sen 10 kg saada pois jos se olisi ollut isompi pointti minulle. Jotenkin se että teen tätä itseäni rakastaen ja kunnioittaen on paljon tärkeämpää. Jos on tuntunut että nyt tarvitsen lepoa niin olen sen levon sitten ottanut tarpeeseen enkä pakottanut itseäni salille/ hallille.

p.s. Suurikiitos kanssakulkijoilleni, ihanille Kevyille Sankareille jotka ovat kanssani hikoilleet, ähisseet ja jakaneet tuntoja!!




1 kommentti:

  1. Nuo alussa luettelemasi haasteet ovat paljon kovempia kuin tuo 10kg haaste. Tuon painon saa helposti pois pienemmistäkin lähtökohdista jos ainoastaan sen ottaa päämääräksi, esim karppaamalla (atkinsilla, ilman liikuntaa, sen olen tehnyt kuukaudessa). Paljon, paljon tärkeämpää on uuden elämäntavan oppiminen, sellaisen jota voi noudattaa loppuelämän ja joka sopii itselle, lempiliikunnat, lempiruuat, aikataulut...

    Tsemppiä tyttöseni

    VastaaPoista